Monday 20 June 2011

CUTI vs KPMG

…salam semua…

Lama x update blog..

Btw,korang sume sihat??

Lupa nak cakap yg aku da start cuti 11/5 aritu…

And the first time ever since matriks,dapat rehat/cuti selama 4bulan….

Sebelum nie paling lama pown 2bulan jer….

Hoho

HAPPY ke cuti lama2??

Bagi aku memang x best la sbb nnt otak aku berkarat…

Nnt bulan 9 bila naik balik semester,mesti otak aku slow giler nk pickup lecturer ajar….

Hahaha

Ehmm,drpd 11/5-20/5 tue aku dok rumah jer…

RUTIN???

Macam biasa la…

Tidur,makan,TV,tidur…tidur,makan,TV,tidur balik…

Hahahah

Tapi 18/5 aritue aku dapat berita gembira giler…

KPMG anta surat kowt !!!

KPMG tue apa??

Ok bg student accounting dorg tau la…

Pada yg xtau tue,KPMG nie one of the Big 3 audit firm yg ada..

Actually before exam aritu aku ada apply 1program yg dorg anjurkan…

Dia macam camp+internship selama 3bulan…

Seriously mmg x caya..

Tapi surat tue menyatakan yg aku kena attend interview..

What !!!!

Nk join program pown kena interview…

Mmg Big 3 la kau nie KPMG

Hoho..

Tp pape pown..

Aku kena get ready gak…

Sbb nie da macam ‘once in a life time chance’ tau..

Semalam(21/5/20110 aku attend talk yg dorg anjurkan…

Seriously,mmg inspire aku nk jd accountant lagi,lagi dan lagi !!!!!

But,there is another kezutan yg dorg bagi

(da macam AF lak kn)

Hahaa

Interview tue adalah pada isnin petang…

N pagi tue dorg ckp akan ada TEST

What…….!

Test apa dorg x bagi tau…

For sure la pasal accounting kn…

Ehmmmm,mmg cnfrm la…mesti dorg nk tny Financial Reporting Standards(FRS) nie…

Selamat la aku ada baca gak few FRS aritue..

Ingat x?? entah la…banyak kowt!

Haha

Aku memang nk sgt join program nie..

Bukan sebab allowances yg dorg akan bagi,,tp pengalaman kt sana tue…

Sape x nak kn…

Lagi2 aku yg baru nak masuk jd student 3rd year nie…

Dpt expose dunia bekerja sebelum praktikal lg…

Gempak kan!!!!

:p

Ok la…

Macam da terlebih bebel lak kali nie…

Aku harap,korang doakan aku Berjaya dapat ok..

Insya Allah….

Amin….

p/s:kepada korang semua yg sedang bercuti,selamat bercuti semua…

jgn main mercun tau,,nanti raya x dapat main lak klw da putus tngan…

MOTIF!!!!

hahaha

*benda lama da tulis,tapi baru masuk dalam blog...huhuhu*

BUSY!!

No comments:

Post a Comment